de situatie bij a73 in roermond
Vakantiegangers, (inter)nationaal vrachtverkeer, dagjesmensen, omwonenden, festivalbezoekers en werkverkeer. Het is zomaar een greep uit de verschillende doelgroepen waar we mee te maken zouden hebben. Om al deze doelgroepen te informeren, werd er gebruik gemaakt van verschillende diensten.
Roermond
3+ maanden
Roermond Bereikbaar
Rijksweg
01. MELL - VIRTUELE ASSISTENTE
Eén daarvan was Mell, de digitale assistente van BUKO Bereikbaar. Met het oog op de afsluitingen – waarbij de tunnels op verschillende momenten zowel afzonderlijk als tegelijk zouden worden afgesloten – werd het handig bevonden om de gebruikers en omgeving al zoveel mogelijk informatie mee te geven. Om ook het internationale (vracht)verkeer goed te kunnen helpen, werd Mell ingericht op een manier dat elk bericht vertaald zou worden in de moedertaal van de gebruiker. Alles om informatievoorziening zo gebruiksvriendelijk en goed mogelijk te laten verlopen.
02. ONLINE / OFFLINE COMMUNICATIE.
Om de weggebruikers en omgeving te attenderen op Mell werd er gebruik gemaakt van een social mediacampagne en werden er fysieke posters verspreid. Laatstgenoemde was voornamelijk bedoeld voor locaties waar veel vrachtverkeer zou samen komen, zoals tankstations en distributiecentrums. De social mediacampagne werd daarnaast voor alle doelgroepen ingezet. De campagne werd hierbij opgesplitst in verschillende fases, waarbij er telkens over de actuele/aankomende situatie werd gecommuniceerd. Zou bleven de berichtgevingen relevant en urgent.
03. EENMAAL OP DE WEG.
Om ook de weggebruikers te informeren die of de berichtgevingen nog niet hadden gezien of links hadden laten liggen, werden er DIB-meldingen ingezet. Indien er over een bepaalde locatie op de weg werd gereden, kregen mensen een in-car bericht over de werkzaamheden. Hierbij werd tevens de beoogde omleidingsroute al meegegeven, zodat ze extra alert zouden zijn op de route die ze moesten rijden. Aangezien deze beoogde omleidingsroutes mede afhankelijk waren van de drukte op de weg, werd er besloten om sommige DIB-meldingen pas aan te zetten bij een bepaalde terugslag/drukte op de snelweg. Het vaststellen van deze drukte gebeurde aan de hand van Lisa. Met deze tool konden verschillende verkeersmetingen worden uitgevoerd, zoals vertragingsduur, snelheidsverschil en intensiteiten.
Testimonials
Wat de opdrachtgever zegt
Hele fijne samenwerking en goede resultaten behaald door de inzet van het digitale verkeersmanagement.
Roermond Bereikbaar
Hele fijne samenwerking en goede resultaten behaald door de inzet van het digitale verkeersmanagement.
Roermond Bereikbaar
De resultaten
De resultaten die we behaald hebben met de inzet van onze diensten.
weergaves via social media
unieke personen bereikt
berichten via Mell
minder verkeersdrukte
Heb jij binnenkort ook een project?