de situatie bij asfalt onderhoud in haarlem
In Haarlem ging Van Gelder op verschillende plekken en verschillende momenten asfaltonderhoud uitvoeren. Hierdoor zou een groot gedeelte – waaronder het stationsgebied – van Haarlem te maken krijgen met de werkzaamheden. Een goede informatievoorziening was daarom een must. Om dit voor elkaar te krijgen, werd besloten een online campagne te gebruiken.
Haarlem
1+ maand
Gemeente Haarlem
Binnenstedelijk
01. DIGITALE COMMUNICATIE
Aan de hand van deze digitale omgevingscommunicatie werden de beoogde doelgroepen aan de hand van een targettingsgebied meegenomen in de berichtgevingen en kregen zij door middel van advertenties berichtgevingen over de werkzaamheden in hun tijdlijn. Doordat er op meerdere plekken werd gewerkt, werd de berichtgeving hierop aangepast. Zo werden gelijk meerdere fases/locaties meegenomen en kwam er in de visual een counter te staan. Door middel van deze counter konden mensen in één oogopslag zien hoe lang het nog zou duren totdat de werkzaamheden begonnen of eindigden.
02. ONLINE / OFFLINE COMMUNICATIE
Doordat de teksten via social media niet te lang gemaakt konden worden, wie leest er immers een lange lap tekst als ze rustig zitten te scrollen, werd enkel de belangrijkste informatie meegegeven. Dit ging om de locaties en de tijden van de werkzaamheden. De overige informatie konden mensen ophalen door vragen te stellen aan Mell. Deze virtuele assistente was gevuld met de overige projectinformatie en kon daarnaast de beoogde omleidingsroutes als kant-en-klare routelinkjes delen. Vanuit de digitale omgevingscommunicatiecampagne werd er daarom doorverwezen naar Mell. Op deze manier had de omgeving ten alle tijden het gevoel dat ze goed geïnformeerd werden.
03. VERKEERSMETINGEN
Voor Van Gelder was het naast een goede informatievoorziening ook relevant om data te vergaren over het verkeer ten tijde van de werkzaamheden. Met Lisa – een tool voor het verzamelen van data – konden deze metingen worden uitgevoerd. Zo werden er van tevoren verschillende routes vastgesteld, waarvan het relevant was om data te hebben. Dit ging naast de wegen van de werkzaamheden ook om de omleidingsroutes en sluiproutes. Deze routes werden vervolgens in segmenten verdeeld, waarna er om de vijf minuten per segment data werd verzameld. Deze data bestond uit: optimale reistijd en snelheid, gebruikelijke reistijd en snelheid, huidige reistijd en snelheid. Met behulp van deze data wordt ook inzichtelijk gemaakt wat het snelheidsverschil en de vertragingsfactor en -tijd zijn.
Testimonials
WAT de OPDRACHTGEVER zegt
Dit was de eerste keer dat we een samenwerking hadden en het verliep vanaf het begin allemaal zeer voorspoedig. Voornamelijk de eenvoudige afstemming en de snelle communicatie droeg hier aan bij. Mocht er toch een vraag zijn, dan werd dit gelijk goed en professioneel opgepakt.
Gemeente Haarlem
Dit was de eerste keer dat we een samenwerking hadden en het verliep vanaf het begin allemaal zeer voorspoedig. Voornamelijk de eenvoudige afstemming en de snelle communicatie droeg hier aan bij. Mocht er toch een vraag zijn, dan werd dit gelijk goed en professioneel opgepakt.
Gemeente Haarlem
De resultaten
De resultaten die we behaald hebben met de inzet van onze diensten.
weergaves via social media
unieke personen bereikt
kliks op advertentie
Heb jij binnenkort ook een project?