de situatie bij kruispunt heemskerk
In dit geval zou de inzet zich dus voornamelijk richten op het lokale verkeer. Het overige verkeer zou namelijk door middel van de navigatieaanpassingen met Livia al worden weggehouden van het werkvak. Om het doel te bereiken en dus lokaal verkeer niet naar het werkvak te laten rijden, werd besloten om zowel een online campagne als DIB-meldingen in te zetten. Eerstgenoemde zou draaien op drie verschillende platformen, namelijk: Facebook, Instagram en Google.
Heemskerk
1 maand
Gemeente Heemskerk
Binnenstedelijk
01. ONLINE INFORMATIE VOORZIENING
Om de berichtgevingen via social media zou goed mogelijk te laten aanslaan bij de omgeving, werd er van tevoren een doelgroeponderzoek uitgevoerd. Aan de hand van de drie meest voorkomende leefstijlen werden er vervolgens teksten opgesteld. De platformen kozen vervolgens welke tekst het meest van toepassing is op een desbetreffende gebruiker. Dit met als doel om de boodschap en bijbehorende informatie op een manier over te brengen die het best zou passen bij diegene, waardoor er ook eerder positief opvolggedrag getoond zou worden. Deze teksten en berichten werden getoond in een bepaald targettingsgebied. Al het woon-, werk- en reisverkeer dat zich in dit gebied zou bevinden, kon vervolgens de berichten in hun tijdlijn verwachten. Op deze manier zorgden we ervoor dat de berichten enkel te zien zouden zijn voor de doelgroep die we wilden bereiken, namelijk de lokale omgeving.
02. EENMAAL OP DE WEG BEREIKEN
Zoals eerder al werd aangegeven, werd doorreizend verkeer door middel van de navigatiebeïnvloeding van Livia al weggehouden van het werkvak. Om het verkeer dat toch eigenwijs zou zijn of niet op navigatie zou rijden ook nog extra te attenderen op de afsluiting, werden DIB-meldingen ingezet. Indien een weggebruiker met Waze of Flitsmeister rijden, krijgen zij op bepaalde punten een melding. Het gaat hier dus om weggebruikers die richting het werkvak rijden, waarbij ze vroegtijdig – dus op een moment waarop ze nog wel een keuze konden maken voor een andere route – te horen krijgen hoe zij moeten rijden om niet voor een hek te eindigen.
03. RESULTAAT
Het resultaat was dat er tijdens afsluiting nauwelijks tot geen verkeer richting de afsluiting reed en dat er, ondanks dat het van tevoren werd gevreesd, geen onveilige situaties plaatsvonden. De gemeente Heemskerk zag dit ook in en waardeerde zowel de dienstverlening als de samenwerking met een tien. De gegeven feedback luidde als volgt: “ik ben zeer tevreden over de aanpassingen en de geboden diensten. Wijze van communiceren en de service was uitstekend. Ik heb geen verbeterpunten.”
Testimonials
WAT DE OPDRACHTGEVER ZEGT
Zeer tevreden over de aanpas en de geboden diensten. Wijze van communiceren en de service was uitstekend. Geen directe verbeterpunten.
Gemeente Heemskerk
Zeer tevreden over de aanpas en de geboden diensten. Wijze van communiceren en de service was uitstekend. Geen directe verbeterpunten.
Gemeente Heemskerk
De resultaten
De resultaten die we behaald hebben met de inzet van onze diensten.
weergaves via social media
unieke personen bereikt
weergaves Google Ads
kliks op advertentie
Heb jij binnenkort ook een project?