de situatie bij de lozerlaan
Deze situatie deed zich voor toen in de zomer van 2023 de Lozerlaan in Den Haag grondig onder handen werd genomen. Hierdoor moest er in de communicatie niet alleen rekening gehouden worden met lokaal en doorgaand verkeer, maar ook met strandgangers die uit het gehele land konden komen. Om deze verschillende doelgroepen te bereiken en te informeren, werd er gebruik gemaakt van dynamische campagnes. Aan de hand van triggers werden bepaalde berichtgevingen wel of juist niet gedeeld. Zo bleef de informatie en het advies ten alle tijden relevant.
Den Haag
2+ maanden
Gemeente Den Haag
Binnenstedelijk
01. DYNAMISCHE CAMPAGNE
Zoals in bovenstaande alinea werd aangegeven, zijn de dynamische campagnes afgestemd op zogenaamde triggers. In het geval van de Lozerlaan betroffen dat er twee: de temperatuur en verschillende wijken/locaties. De temperatuurtrigger werd vastgesteld op 20 graden. Alle momenten dat het onder deze temperatuur was, werd er een standaard bericht verspreid. Indien het er juist boven lag, was het aannemelijk(er) dat er veel mensen naar het strand zouden gaan en zouden mensen eerder bereid zijn om de fiets te pakken in plaats van de auto. Vandaar dat er in dat geval ook een ander bericht gepubliceerd werd, zoals:
“Het is vandaag prachtig strandweer. Ben je van plan naar het strand van Kijkduin te gaan? Houd dan rekening met de werkzaamheden aan de Lozerlaan! Check hier de meest recente informatie en plan jouw route vooraf. Dan kom je zo effectief mogelijk aan bij jouw bestemming.”
02. AFSTEMMEN OP CONDITIES
Naast de temperatuur werden de berichten ook afgestemd op de locatie waar de gebruiker zich bevond. Zo kregen mensen in het centrum of Laak andere berichten als mensen in Loosduinen of Haagse Hout. Alles om de berichten maar zó goed mogelijk te laten aanslaan bij de omgeving en echt het gevoel mee te geven dat het bericht voor hen bedoeld was. Een voorbeeld hiervan:
Jij laat je niet kisten door die tijdelijke werkzaamheden aan de Lozerlaan. Check hier de meest recente informatie en plan je route vanuit Loosduinen, om zo effectief mogelijk naar jouw bestemming te reizen.
03. COMPLETE PLAATJE
In dit geval moest er ook rekening gehouden worden met mensen die zich nog niet in het targettingsgebied van de social mediacampagnes bevonden, maar wel van plan waren om op korte termijn richting de werkzaamheden te reizen. Aan de hand van een Google Ads campagne kon ook deze doelgroep worden opgevangen. Hiervoor werd er een lijst aan zoektermen opgesteld, waardoor mensen die hier naar zochten ook berichten te zien kregen over de (aankomende) werkzaamheden. Op deze manier wisten zij al voor hun reis af van de werkzaamheden en konden zij hun reis daarop afstemmen.
De resultaten
De resultaten die we behaald hebben met de inzet van onze diensten.
weergaves via social media
unieke personen bereikt
Heb jij binnenkort ook een project?