LOZERLAAN
DEN HAAG

de situatie bij de lozerlaan

Deze situatie deed zich voor toen in de zomer van 2023 de Lozerlaan in Den Haag grondig onder handen werd genomen. Hierdoor moest er in de communicatie niet alleen rekening gehouden worden met lokaal en doorgaand verkeer, maar ook met strandgangers die uit het gehele land konden komen. Om deze verschillende doelgroepen te bereiken en te informeren, werd er gebruik gemaakt van dynamische campagnes. Aan de hand van triggers werden bepaalde berichtgevingen wel of juist niet gedeeld. Zo bleef de informatie en het advies ten alle tijden relevant.

Den Haag

2+ maanden

Gemeente Den Haag

Binnenstedelijk

01. DYNAMISCHE CAMPAGNE

Zoals in bovenstaande alinea werd aangegeven, zijn de dynamische campagnes afgestemd op zogenaamde triggers. In het geval van de Lozerlaan betroffen dat er twee: de temperatuur en verschillende wijken/locaties. De temperatuurtrigger werd vastgesteld op 20 graden. Alle momenten dat het onder deze temperatuur was, werd er een standaard bericht verspreid. Indien het er juist boven lag, was het aannemelijk(er) dat er veel mensen naar het strand zouden gaan en zouden mensen eerder bereid zijn om de fiets te pakken in plaats van de auto. Vandaar dat er in dat geval ook een ander bericht gepubliceerd werd, zoals:

“Het is vandaag prachtig strandweer. Ben je van plan naar het strand van Kijkduin te gaan? Houd dan rekening met de werkzaamheden aan de Lozerlaan! Check hier de meest recente informatie en plan jouw route vooraf. Dan kom je zo effectief mogelijk aan bij jouw bestemming.”

De resultaten

De resultaten die we behaald hebben met de inzet van onze diensten.

2244500

weergaves via social media

224000

unieke personen bereikt

Heb jij binnenkort ook een project?

GERELATEERDE DIENSTEN

DDO

Digitale omgevingscommunicatie

LIVIA

Navigatiebeïnvloeding

STREETSYNC

DIGITALE SCHERMEN

  • Start
  • Diensten
  • Projecten
  • Over ons
  • Nieuws
  • Contact